Наступні чотири роки Мей Байці присвятив навчанню грі на фортепіано, даючи безцінні приватні уроки гри на фортепіано багатьом китайським музикантам. Однак 3 серпня 1946 року великий музикант помер від інсульту.
Хоча його життя було недовгим, внесок Мей Байці в популяризацію західної класичної музики і розвиток професійної музичної освіти в Китаї незмірний. Під його впливом і під його керівництвом Шанхайський національний оркестр перетворився на професійний оркестр світового класу, здатний з легкістю виконувати музичні твори будь-якої складності, стилів і жанрів. Успіх оркестру також надихнув китайських педагогів на відкриття першого вищого музичного навчального закладу в Шанхаї, надавши цінні можливості для навчання і платформи для подальших музичних талантів. Студенти росли під чуйним керівництвом викладачів оркестру і після закінчення навчання ставали його основою. Можна сказати, що Мей Байці - не тільки один із найвідоміших іноземних диригентів у Китаї, а й незамінна фігура в розвитку китайського симфонічного мистецтва.
Хоча Шанхайський симфонічний оркестр був заснований за ліцензією західноєвропейської країни, деякі китайські історики стверджують, що цього факту було недостатньо, щоб визначити народження і розвиток національного симфонізму. Вони стверджують, що оркестр, створений британськими, французькими, німецькими та італійськими музикантами, у чомусь відрізнявся від культурних потреб і естетичних звичок китайської публіки. Спочатку оркестр складався майже винятково з іноземців, і хоча пізніше до нього приєдналися два китайські музиканти, той факт, що іноземні оркестри на той час працювали в умовах загарбницької країни, можливо, справив певний вплив на національну культуру, але ці впливи не були безпосередньо пов'язані із самостійним розвитком китайського симфонізму як такого.
Симфонічна практика.
Під час війни опору Японії китайці почали організовувати репетиції симфонічного оркестру, а 1940 року, коли столицю перенесли до Чунціна, музиканти з Шанхаю та Нанкіна вирушили до нової столиці. Їх було так багато, що Сунь Ке, президент Китайсько-радянської культурної асоціації, на зібрані кошти створив "Китайський симфонічний оркестр" і планував організувати патріотичний виступ до четвертої річниці війни. Цей проєкт привернув увагу Музичної консерваторії при Нефритовому палаці та Чунцинського радіо. Керівники консерваторії та радіостанції також взяли участь в організації симфонічного оркестру, і в річницю війни три симфонічні оркестри виступили на одній сцені, щоб підтримати дух патріотизму. Незабаром понад 50 невеликих планових оркестрів стали брати участь у публічних концертах, щоб надихнути публіку.
Після закінчення війни Китайський симфонічний оркестр повернувся в Нанкін. Директором і головним диригентом оркестру призначили Лая Квока Цуена, а пост диригента згодом зайняв Ву Хо Іп. Після поразки Гоміньдану 1948 року Китайський симфонічний оркестр переїхав до Гуанчжоу.
У цей період почалося створення китайської симфонічної музики. Молодий і багатообіцяючий композитор Хуан Цзи написав першу в Китаї симфонічну увертюру "Ностальгія".
Молодий і багатообіцяючий композитор Хуан Цзи написав першу в Китаї симфонічну увертюру "Ностальгія". За нею послідували оркестрова увертюра "Тайванський танець" Цзян Веня, оркестрові твори "Національне визволення" і "Симфонія священної битви" Сянь Сінхая, а також оркестрова адаптація національної мелодії "Сендзідема" Хе Лутіна.
На тлі воєнних років у творах незмінно проявляються сильні патріотичні почуття та піднесення творчих сил. Саме в цей період глибоке розуміння й освоєння музичних ресурсів Західної Європи було особливо важливим і глибоким. Оркестрові твори демонструють характерний сплав найкращих зразків східної та західної музики: у них уміло поєднуються суворі композиційні норми західної музики з унікальними прийомами китайської народної музики, що дає змогу виразити китайські мелодії в акордовій структурі західноєвропейського романтизму. Глибоко усвідомлюючи недостатність симфонічної музики з погляду глибини й широти вираження, музиканти прагнули знайти спосіб ідеального поєднання елементів китайської й західної музики та віднайти унікальний шлях створення музики, яка б утілювала колорит традиційної китайської музики й водночас демонструвала прийоми західної музики.
І ніде цей період не був настільки помітний, як у розквіті оркестрового руху в цілому. Зіткнувшись з випробуваннями і труднощами, передові соціальні групи Китаю гостро усвідомили цінність оркестрової музики як форми художнього вираження, що відображає драматичні переживання народу в умовах мінливостей історії. У результаті музиканти присвятили себе розвитку колективного виконання і звернулися до створення більш глибоких і серйозних творів театральної музики. Композитори також прагнули поєднати оркестрову музику з народним змістом, щоб створити видатні твори, які мають як національний, так і міжнародний характер.
Формування оркестрової функції.
Протягом 1949-1957 років простір для оркестрової творчості ставав дедалі ширшим і ширшим, а уява отримала повний простір. Перемога в антияпонській війні відкрила китайським оркестровим композиторам шлях до створення нових творів, надавши безпрецедентні можливості для розвитку. У цей період китайські композитори зосередили свої оркестрові твори на життєвих темах і сюжетах, створивши низку творів із глибоким підтекстом.
Пісня "Гірський ліс" Ма Сіцюна, "Мелодія Яо" Лю Тієшаня, Мао Юаня, увертюра "Весняне свято" Лі Хуаньчжи та "Історія жовтого журавля" Ши Юнкана - ось деякі з класичних творів, що свідчать про прагнення китайських композиторів до створення музичних образів з яскраво вираженою національною специфікою. У цих творах оригінальні народні мелодії та наспіви ретельно оркестровані й ідеально поєднуються з багатими барвами оркестру, підкреслюючи оригінальність і надаючи творам нової художньої сили.
З плином часу звуковий образ оркестрової музики поступово проник до сердець людей, а гармонія і єднання з народною музикою стали новою мистецькою модою. Люди стали активно шукати шляхи симфонічного освоєння народного музичного матеріалу, уміло поєднуючи традиції і сучасність, Схід і Захід, створюючи унікальні мистецькі шедеври. Оркестрові твори цього періоду, безсумнівно, залишили яскраву спадщину в історії китайської музики.
"Культурна революція" (1966-1976)
У музичній і культурній історії Китаю двадцятого століття двадцять років з 1957 по 1976 рік були періодом застою, викликаного політичною ситуацією в країні. У перше десятиліття (1957-1966) Культурна революція справила глибокий вплив на симфонічну музику китайських композиторів. Як і інші види мистецтва і культури Китаю, що бурхливо розвивалися, симфонічна музика під час Культурної революції перебувала в стані штучного застою. Під гаслами "супутники в небі" і "металургійний стрибок уперед" артистів відправляли працювати на заводи або в сільську місцевість. Для політиків оркестр був очевидним резервом робочої сили, яку можна було використати в сільськогосподарському виробництві або, принаймні, збагатити дозвілля селян.
Однак темпи розвитку творчості музикантів і композиторів, які пов'язали своє життя з музикою, неможливо було зупинити - вони лише пристосовувалися до моменту тією мірою, яка давала змогу їм вистояти в таких умовах. Композитори підкреслювали соціальну значущість симфонічної музики, використовуючи сюжети реальних історичних подій, демонструючи важливість симфонічних творів. Твори цього періоду наповнені посиленням національних особливостей музичного стилю. Особливого значення набуває програмний фактор.
Ретельне складання репертуару програми дає уявлення про глибину і продуманість творчості авторів. Уміле використання військово-патріотичної або народної тематики зробило ці твори більш доступними і зрозумілими для публіки у важкі часи. Зразковими творами цього періоду можна вважати Симфонію № 2 "Війна опору Японії" Ван Юньцзяня, Симфонію "Довгий марш" Дін Шанде, Симфонічну поему "Пам'ятник народним героям" Цюй Вея, а також скрипковий концерт Хе Чжаньхао і Чень Гана "Лян Шаньбо і Чжу Інтай". Усі твори Хе Чжаньхао і Чень Гана є зразковими для цього періоду.
Особливо варто відзначити, що "Лян Шаньбо і Чжу Інтай" з його ніжною мелодією та яскравими оркестровими фарбами вдало передає чарівність фольклору і став блискучою візитною карткою сучасного китайського програмного концертного симфонізму.